De reis - Reisverslag uit Hennef, Duitsland van Koemvanas - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Hennef, Duitsland van Koemvanas - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Koen

12 November 2017 | Duitsland, Hennef

De dag voordat we vertrokken naar Sheffield kwam Bram bij mij logeren, we hebben FIFA gedaan en call of duty daarna gingen we slapen om 1 uur maar het lukte niet omdat we zoveel plezier hadden uiteindelijk hebben we ongeveer 1 uur geslapen. We moesten om kwart voor 3 op en gingen even wat eten en vervolgens gingen we richting het vliegveld.

Het is mijn eerste keer dat ik ga vliegen ik vond het heel spannend maar eenmaal in de lucht was er niks aan de hand. Bram heeft vaker gevlogen maar hij houd niet van vliegen dus hebben we elkaar gerustgesteld, maar hij maakte wel grapjes om mij bang te maken.

Vervolgens waren wij geland in Manchester, we pakte onze koffers en liepen naar het station voor alle treinen en bussen. We wisten niet welke trein naar Sheffield ging dus vroegen we het aan een medewerkster alleen had ze ons totaal de verkeerde trein en waren we midden in Manchester gekomen.

We hadden eten gekocht in een winkel en we kwamen er achter dat er geen prullenbakken stonden. Wat later bleek dat het voor het verkopen van aanslagen weg is gehaald.
Na 2 uur wachten hadden we eindelijk de trein naar Sheffield en voordat we instapte zagen we een herdenking van de eerste werldoorlog en het mooiste was dat iedereen stil was zelfs de treinen reden niet.

Na 30 minuten in de trein gezeten te hebben waren we op Sheffield centraal. We zochten de school en zochten hem met behulp van mijn mobiel maar we kwamen heel ergens anders dan de school waar we moesten zijn.

We hadden de weg gevraagd aan een man die stoned was en had ons naar de Universiteit gestuurd waar we dus niet moesten zijn. Dus gingen we weer zoeken en kwamen uiteindelijk 2 agenten tegen die ons hadden verteld hoe we bij de school kwamen.

We hadden de tram gepakt en waren 2 uur van tevoren aanwezig dus gingen we bij de McDonald's zitten en na het wachten liepen we naar school en werden we opgehaald.

Eenmaal bij het gastgezin kregen we een rondleiding door Sheffield om te weten welke bus we moesten nemen de volgende dag. Na de rondleiding kwamen we thuis en gingen we eten, na het eten gingen we naar boven spelletjes doen en daarna slapen.